måndag 23 mars 2009

tuff måndag

Måndag morgon och olusten befinner sig på en gång på jobbet. Jätte jobbiga mail, jätte jobbiga saker att ordna och knyten i magen blir bara större. Pengabristen är enorm men som genom ett trollslag förväntas jag ordna till detta ännu en gång. Alla kräver pengar, alla vill ha till sitt projekt, just deras sak är den viktigaste saken på hela jorden. Hur kunde det bli så här?
Vår bransch har det enormt tufft just nu men jag förväntas fixa allt. Alla tror på mig. Alla litar på mig. Allt hänger på mig. Jag har haft min ansvarfulla position i åratal, jag har fixat värre saker, varit med förr men nuförtiden påverkas jag starkare av allt.... på söndagar är jag alltid rastlös och har ångest inför måndagen.....För tre år sedan gick jag in i väggen, men jag var inte ledig en enda dag. Jag grät hysteriskt hemma på kvällarna och spydde men på jobbet var jag den glada trygga Minna som tröstade andra. Kollegerna dog som flygor i tsunamin, jag tröstade familjemedlemmar och ordnade begravningar. Jag tog emot alla elaka samtal från inkasso mm och försäkrade att allt ordnar sig. I samma veva fick sambon nog och lämnade mig.... Och där satt jag ....ensam...förråd....ledsen och knäckt.... hela världen rasade... Och vad gjorde jag?
Jag gick till jobbet. Jag betade av hinder efter hinder, efter den perioden vart jag mer eller mindre kultförklarad av kollegerna och det är ett hårt rykte att leva upp till....

Och vad har jag lärt mig av detta? Att man ska inte ge upp. Man behöver inte ha alla svaren till hur saker och ting ska gå. Det viktigaste är att besluta att man ska fixa det och även göra det. Oftast kommer svaren längs vägen... hur omöjligt det än kan kännas....
Och så ska jag börja veckans arbetsdag.... jag ska sätta på en bra Cd bok som peppar mig och köra igång. För jag har beslutat att jag ska fixa detta. Sen vore det jätte bra om någon vänlig själ där ute ville ge mig en mille eller två så jag kan ordna morgonens projekt=)
Hojta bara till så ger jag mitt kontonummer! =)

7 kommentarer:

Sefo sa...

God Morgon!
Oj det var ett tufft arbetsliv du har och haft!
Kan inte annat än säga att du är en riktig kämpe! Jag önskade att jag hade flertalet miljoner så jag kunde donera ett par till ditt arbete! =)
Sköt om dig och hoppas det går bra på arbetet idag!

minna sa...

Tack för omtanken=)

Pengar och cash sa...

Hej

Tråkiga och jobbiga saker händer oss alla. Det är bara fokusera på sina mål och titta rakt fram. Jobbar själv i en utsatt branch, är glad så länge jag har ett arbete att gå till. Annars går det nog snabbt minus på kontot. Jag kan ju inte gå till socialen precis:)

Lycka till med allt:)

Wicke sa...

Åh, du måste vara rädd om dig. Du har varit ett stort stöd för så många runt omkring dig. Ladda batterierna så du inte rasar ihop igen!
Stor kram genom cyberrymden! Wi

Spargrisens Mor sa...

Kära nå´n hur Du har det! Inte ge upp, men tänk lite på Dig, så Du inte blir utbränd!

minna sa...

tack för fina kommentarer...jag har insett att jag har begränsningar. Jag måste hitta en bättre balans.

Life sa...

Men usch gumman, jag blir helt ledsen när jag läser dina rader ... Du måste ta hand om dig SJÄLV MED, annars orkar du inte finnas varken för dig själv eller närstående till slut. Vet att det är svårt men försök slå till en annan växel, inventera i ditt liv och se ifall du kan/bör sätta stopp/säga nej till något. Som sagt, svårt, vet jag, men tänk på dig själv också. Stor kram!