torsdag 5 mars 2009

Ömma känslor över kryddburken...

Allt rullar på!
Vi håller på att å igenom utgifter därhemma och fokuserar extra på pengar in principen.
Dom stora förändringarna är att vi pantar, samlar småmynt och 20-50 lappar.
Förut tyckte jag att småmynt var guds straff och dammsögs upp!!!! Nuförtiden letar vi
efter mynten. En guldtia, det är stora grejer det i vårt hushåll.....
Kryddburken är nästan proppfull med guldtior. Nästa vecka ska jag antingen lämna in den till
Swedbanks myntmaskin eller hälla innehållet i den stora colaflaskan....Jag har inte bestämt mig än...känns löjligt men, den där kryddburken har mycket känslor. Den repsenterar min första
vändpunkt. Det var det första steget jag tog mot ett klokare liv. Jag blev nästan tårögd igår när jag lovordade den...och sambon också. Vi pratade om vilken vändning vårt liv tog, bara så där.
Sonen tittade på oss och sa," jag följer inte med mamma till swedbank sen, hon lär ju börja grina och skämma ut mig"!!!!
Jaa, det kanske blir så. Och han malde på " du kan köpa en gucci väska för 15 000 kr i ett svep, men grinar över santamaria guldtior"
Jaha, vad ska man säga. =) Mamma är inte en holic mer???
Min skogarderob skall monteras ner i helgen, jag ska lämna in alla gucci och LV skor till en second hand kvinna. Med åker även sprillans nya Ralph lauren kläder som jag aldrig ens har hunnit ha på mig. Massor av märkeskläder skall lämnas till tantsecondhand. Hon tar en liten bit på försäljningen, men jag slipper engagera mig.
Skogarderoben kan bli lite jobbig, men det skall byggas om till ett linneskåp. För handdukar mm...idag inser jag inte riktigt förtjusningen med skogarderoben, men det var en stor grej när den byggdes. Samtidigt kan jag bli lite ledsen.... som om hela mitt liv raderas ut....känns kanske löjligt men vem är jag utan skogarderob, lyxväskor och märkeskläder???
I allafall, trädgården har alltid gett tröst och för pengarna för klädförsäljningen ska jag inhandla saker till trädgården och spara undan en slant till buffertkontot. Känns kanske inte bra att handla saker till trädgården, men i mitt tycke byter jag saker och därav inte förstör mitt köpstopp genom att handla för nya pengar. Jag måste köpa kalk, massor av jord och stenar och näring till växterna.
Så med andra ord! Rensning i helgen!! Vi får se hur känslorna hänger med???

8 kommentarer:

Per Penning sa...

Tala om att göra en vändning i livet! Jag är övertygad om att lite mull kommer att göra dig lyckligare än en skogarderob! :)

minna sa...

Vi får hoppas det per! Jag ska byta gucciklackar mot träskor och gummistövlar=) Tack för din andra kommentar! Den värmde=)

Pengar och cash sa...

Det där grejar du! Låter verkligen som om du lyckas med en helomvändning. Det är imponerande.

troi sa...

Jag funderade på vart den där secondhandkvinnan har sin affär...

nonhosonno sa...

Ut med det gamla och in med ny energi. Kanon, riktigt bra presterat! Du gör framsteg efter framsteg.

minna sa...

Tack för allt pepp! Imorgon är jag ledig och rensningen börjar.
Troi secondhand butiker finns massor! Jag lämnar på östermalm.

Wicke sa...

Några fröpåsar tycker jag att du kan unna dig. Det är inte klokt vad några spirande blombebisar kan göra för själen! Kram och lycka till!

Anonym sa...

Jag älskar att pyssla med växter, tro det eller ej. Jag sår massor av frön varje vår och det är så roligt att se hur de växer varje dag. Hur de får fler blad och blir högre och högre. Kanske en blomknopp eller två. Sedan en dag är de plötsligt döda allihop eftersom jag jämt glömmer att vattna. Likadant varje år. Men roligt är det!