tisdag 17 mars 2009

Jag drömmer om en fet jävla köporgie

Nu börjar jag bli uppriktigt trött på mig själv! Jag har ofta ångest sen jag började med mitt köpstopp.... oron gnager över småsaker som stora saker! Vad fan är det för fel????
Varför kommer den nu? Kan det vara så illa att jag har bedövat ångesten med shoppingen?
Kan shoppingen verkligen vara en så lugnande drog? Jag är inte säker. I praktiken kunde ju detta testas med ett härligt shoppande inne på Nk med tjejkompisarna idag... Skulle jag må bra sen? Kan det vara så enkelt.....
Jag vill ha en ny LV väska, med matchande plånbok och gärna en nyckelring i samma, och självklart en liten nätt sminkväska.... jag skulle älska att fixa till naglarna och få min klocka rengjord och polerad. Och hade jag inte den här jäkla fix iden kring köpstopp så hade jag stegat med raska steg och köpt mig en cab till sommaren!!!!
Men istället sitter jag här med ogjorda naglar, inget smink på mig och kör en jäkla äcklig hyundai atos som är livsfarlig och säkert får mig dödad då den är skitdålig på alla krocktester mm....

Håret skulle behöva slingor för att jag ska känna mig fräsch som piff och puff=)

Ni förstår vad det här betyder va? Jag kämpar just nu....jag känner mig lite svag såhär års när snön smälter och våren är på väg....Alla nya snygga kläder och skor i butikerna...för att inte prata om alla fina tyger och möbler till hemmet.... det är nu bilen ska tvättas och lämnas in till en vaxbehandling och stjärnan framme ska poleras tills den gnistrar som en diamant! Fina 20 tummare skall monteras på och jag kan vara lycklig... jag behöver bara se på hyundai nyckelknippan för att kräkas.... vilken jävla skitbil....jag har lust att elda upp skiten....
Jag vill inte det här mer!!!!!!
Jag vill inte se ut som en jävla sopa utan smink, slingor och naglar....
Jag vill inte köra en skitbil och ha förra säsongens väska....
Fy fan för naturlig skönhet och bilar utan stjärna.....

Jag har sån jäkla lust att falla tillbaka ett steg och ha en riktig köporgie!
Nu! Precis just nu....
Jag vill bara skrika, bitas och gråtas.....det känns som om det växer ett odjur inom mig... som bara vill ut och shoppa....
I någons bimbo blog som Gustav http://sparsamtleverne.blogspot.com/2009/03/hibbsans-grundkurs-i-privatekonomi.htmlskrev om i sin blog, så rekommenderade hon sex som ett botemedel.....jag har bara en sak att säga den blondinen , att det säkraste som jag har haft mellan mina ben är ingen bordell man från Amsterdam utan en äkta S klasse stålmaskin!

Usch, vilka begär man kan ha......Jag börjar nästan förstå alla hanhundar när en hona löper i närheten, jag förstår själva frustrationen att vara inlåst dag som natt i koppel.....

HJÄLP MIG!

12 kommentarer:

LenaEva sa...

Försök vara stark!!!! Tänk på allt du har, du har ALLT du behöver! Du har dn familj först o främst! gå ut i skogen, slå o sparka på ett träd, skrik, gråt, hulka, andas. om du kan. det skulle jag behöva när jag smäckt imig veckans tredje 200-grammare med choklad men inte kan med det för då undrar alla vart jag varit. nä, ät o döva. tänker man o mår ännu sämre. ycka till!

Irene sa...

Självklart är shoppingen ett beteende som dämpar symptomen... men det botar inte åkomman ;-)

Du kommer gå stärkt ur det här om Du tar den enda vägen ut från ångesten - d.v.s. igenom den!

Håll ut! :-)

A sa...

Ge inte upp nu! En shoppingtur kanske dämpar ångest tillfälligt, men sen då? Sen får du ännu mera ångest, för du hade ju lovat dig själv! Snygga naglar, nya väskor, fina bilar, dyrt smink och nyfriserat hår. De är bara YTA, det betyder ingenting! Håll ut. Kämpa på! det går ju så bra.

Spargrisens Mor sa...

Svårt fall, doktor´n grät!
Skämt åsido, jag hoppas verkligen för din och allas vår skull att du klarar att stå emot "köplusten".
Det finns andra lustar att ägna sig åt. Rensa lite mera i garderober och andra skrymslen, lära sig något nytt som man inte kan än, gå långpromenad och sök andra nya vägar/promenadstråk, sitt en stund i bibliotekets lugn, läs något uppbyggligt, ring och prata med någon som tycker om dig och ditt beslut om köpstopp.....
Jag hoppas att det går bra för dig, att du ska få ihop pengarna till huset, resan, sparkontot, bufferten mm,mm. Håller en tumme för DIG.

minna sa...

tack all ni för fina kommentarer! Jag vet att det bara är yta! Tack för era tips. Och jag vet hur dåligt jag skulle må om jag handlade något, men jag trodde att jag hade klarat det värsta nu. Och plötsligt kommer det här...känns som om hela jag är en främmande människa när jag ser på min egen spegelbild och det skrämmer mig...
Hur fasiken hamnade jag här? Men det är bara att vara stark nu! Och försöka bita ihop...

Anonym sa...

Förstår dig ;)

/sofia

Pengar och cash sa...

Det är bara hålla ut. Du behöver inte ha en massa nya saker, använd det du har och försök tänka på att du har det bättre än många andra på jorden.

nonhosonno sa...

Tack, himla bra skrivet, jag fick ett leende på mina läppar av texten, inte av att du kämpar utan att du fick till ett mega inlägg, skoj med bilen, känner lite samma sak ibland, jag vill ha en stor fet bil typ Dodge Magnum med feta fälgar, jag vill vårshoppa till hemmet, nya lampor m.m.
Kämpa på, vet hur du känner dig, ibland vill man bara bränna stålar.

Anonym sa...

Vi är nog många som kämpar emot lusten av att "vara någon", status etc. Visst är det frestande att köpa sig en lyxbil,(jag kör också en "skitbil", trots att jag skulle ha råd med en lyxbil..).
Du gör med din Atos en insats för miljön, bra! :) Se det positiva att det är låga kostnader med Atosen. Bygg inkomster istället för utgifter, kom ihåg det! Det du sår idag kan du skörda längre fram.

Om jag tittar tillbaka på mitt liv så är det så att när man såg ut att vara rik var jag som fattigast. Lån, lån lån. Pengarna räckte inte hela månaden etc. Yta och rädsla för att förlora jobb etc, oförutsedda utgifter etc.

Nej tack. Jag är definitivt på rätt spår!

Det finns en enorm motivation som driver mig. Visst ibland flyter livet på så pass bra att man "för stunden glömmer sitt mål". Men så blir man påmind när verkligheten gör sig gällande.
Brister man i motivationen..
Det är då man sätter på sina favoritljudböcker som får en att sikta mot målet igen. Det är då man läser sina favoritböcker (som har med mål att göra), fokuserar.

Har man inte motivationen blir det svårt.
Jag intalar mig om och om igen vad målet är. Sen finns det inget som stoppar.

Jag tror du umgåtts med tjejgänget som fortfarande shoppar och fixar sina naglar etc. Right?
Det är när man umgås med folk med andra mål som man kan börja tvivla.

Hittar du DIN motivation eller vill du vara som andra?

Kämpa på nu Minna, du är juh på rätt väg!

\PD

minna sa...

Tack pd och pengar och cash....visst umgås jag med mina shoppande vänninnor...Både bra och dåligt..
Vad skönt att jag inte är ensam nonhosonno...att fixa till bilen är ett av mina vårtecken.....
Tack alla ni för goa kommentarer och bra förslag...jag ska lyssna på ljudböckerna igen medans jag jobbar idag=)

Ann-Christin sa...

Det är apjobbigt och ganska trist att köpstoppa ibland MEN det går över. Jag tror att de tär något med våren...

minna sa...

Tack Anki! Din bok är en av orsakerna att jag sitter med köpstopp just nu!