fredag 13 mars 2009

Det måste lekas och busas klart, innan det är försent!!!

Jag har lite svårt med den här lediga fredagen. Jag kan inte basa och skrika på någon. Ingen medarbetare att bråka med och ingen att tjafsa med=)
Jag tycker synd om min familj på fredagar.... Jag är lite halv galen och full med energi...
Rastlös kanske.... så pass att sonen fick en rejäl vattenpistol dusch när han kom hem.... Vi lekte krig och halva hemmet vart blött och vi fick lyssna på sambons "aja baja , vad har ni hållt på med" skällningar....tills det var hans tur att drabbas av min fina vattenbazooka=)
Det uppskattades inte, den fisken gick inte..... herrn här hemma surar =) Jag ska växa upp och gudarnas vet vad....=)
Jag tycker att det är viktigt att ha kul med sina barn...jag var endast arton år när jag blev mamma!! Jätte ung, men som min pappa sa, "ojsan, så kan det gå när man är söt som socker"
Idag är min son en tonåring och jag är fortfarande väldigt ung mot hans klasskamraters mammor och pappor. Dom flesta börjar bilda familj nu men jag har redan en tonåring.
Det är nu min sons och min tid ska börja.....
Jag har planerat rosa bussen resor halva dagen..... jag drömmer om safariresor och äventyr.....
Hur gosigt skulle inte det vara ? Mamma och son på äventyr????

Shit, jag är en tonårsmorsa!!! Det slog mig idag...tiden har bara flugit iväg....
Jag måste hitta på mer hyss, det måste lekas och busas klart innan det är försent!!!!

4 kommentarer:

Wicke sa...

Åh, vad roligt att läsa om ert vattenkrig! Jag är också superbarnslig, fast jag är 43..
Dottern på 15 tycker ofta att jag är urjobbig. Men innerst inne tycker hon säkert att det är LITE roligt.. vill jag gärna tro i alla fall!
Trevlig helg

minna sa...

jaa man får hoppas det Wicke=)
Trevlig helg på dig med=)

Anonym sa...

Vad starkt gjort av dig att bilda familj när du var så ung!! Jag själv är 35 och har två små barn, har fått dem tätt. Vill du försöka få fler barn med tanke på att du fortfarande är ung eller känns det som du är färdig med småbarnstiden?

/sofia

Anonym sa...

Haha! Lät helt underbart med vattenkrig! Din sambo behöver chilla lite, vi ha alla ett barn inom oss som behöver få komma ut ibland.

Busa på så länge det går! Livet är alldeles för allvarligt ändå.