söndag 29 mars 2009

en helg i hemmets tecken

Hela helgen har gått åt att fixa hemma. Vi har bytt gardiner i köket och i vardagsrummet. Dock har jag shoppat!!!!!!!! Men det var faktiskt något som jag såg som ett måste. Förra hösten köpte jag ett par gardiner som jag blev blixtförälskad i på mio. Dock räckte inte gardinerna till alla fönster, men jag chansade och köpte då jag trodde att jag skulle hitta likadana på någon annan mio. Det visade sig vara omöjligt. Dom här gardinerna är mina drömgardiner. Döm av min förvåning då jag hittade tre till på mio i heron city!!! Jag brukar inte vara där, den enda mio jag inte hade varit på. Då tyckte sambon att vi skulle ta dom. Och jag samtyckte trots köpstoppet. Jag hade lite dåligt samvete över detta men samtidigt så har jag känt mig sämre över det faktum att dom andra har bara legat i linneskåpet. Så jag köpte tre till. Med gott samvete. Tror jag. Lite grämer det mig dock...
Sen har vi varit på trädgårdsmässan.....sambon köpte två koikarpar till mig som present=)
Tanken är att pengarna från klädförsäljningen ska täcka trädgårdsinköpen i år. Men jag börjar tvivla lite...måste nog sälja något mer. I allafall om jag vill fortsätta med trädgården i år.....Vilket är ett måste då jag har fiskar som väntar på en större damm i akvariet. Dammen hann bara bli halvfärdig förra året.
Sen har vi städat och rensat...och åter rensat....
Och vad har jag lärt mig av helgen?
Om man har köpstopp ska man inte ens gå in på mio bara för att kika lite!!!

7 kommentarer:

Gustav sa...

Men för i helvete!!! Ett köpstopp är ett köpstopp är ett köpstopp. Jag blir så jävla upprörd att jag inte finner ord. Jag...nej, det räcker så.

nonhosonno sa...

Gött jobbat, skönt att städa ut vintern, gott att gå och mussla lite. Ni var värda de gardinerna.

Robert - 2k sa...

Det är som att köpa 1 sko och tro att man har tjänat pengar på det. Såklart du ska ha de extra gardiner du behöver för att kunna använda de som du redan har köpt! :)

Direktörsdottern sa...

Självklart ska du köpa gardinerna. Det är ju ändå en långsiktig investering. För övrigt älskar jag Mio, gardinerna är säkert jättefina!

minna sa...

Tack alla ni. Lite dåligt samvete har jag! Och Gustav tack! Du har så klart rätt men jag går lite på Robert 2Ks linje just nu!
Direktörsdottern, gardinerna var to die for! Men nu jäklar är plånboken stängd igen...

Pengar och cash sa...

Att springa i affärer är livsfarligt. Har själv besökt Mio i Heron City. Minns att jag fastnade för ett vardagsrumsbord där. Men det var bara att leta efter utgången snabbt..

Clemens Winkler sa...

Gardinjävlar? Jag höll på att slänga ut varenda gardinjävel i lägenheten efter att en dåligt monterad gardinstång ramlade ned och slog av ena grenen på min favoritorkidé som just höll på att få sin 13:e blomma utslagen...
Dessa vepor, våpor, eller vad det nu kallas som envisas med att trassla in sig i allt och också ramla ned, helst bakom soffan så så man måste möblera om hela rummet för att komma åt att sätta upp våpen igen.
Nej, ut med skiten och upp med farmors gamla mörkläggningsgardiner från kriget!