onsdag 5 november 2008

Ännu en dag av oro

Jag har varit så trött. Inatt kunde jag inte sova alls...orolig och orolig och åter orolig. Hur ska vi klara alla räkningar som kommer? Tänk om något händer? Jag läser om köpstopp både här och där, men vart fans en varningstext? Varning, du slutar shoppa men blir istället rädd, nervös och orolig. Sömnproblem medföljer? Är det någon som förstår vad som händer? Är det någon sorts baksmälla? Är det alla dessa lattemuggar som jag ej längre konsummerar?
Usch, jag mår riktigt dåligt....varför kommer rädslan nu? Det här låter sjukt, men idag skulle jag bara vilja ringa en kompis och möta henne på fika i något centrum och shoppa och fnittra bort en hel kväll!!! Terapi! =)
Min väninna föreslog det i morse när hon ringde mig! Schysst, kasta alkisen till parkbänken på en gång! Att kasta mig in i en shoppinggalleria med vänner är som att kasta in mig i en lejonbur , varorna skulle äta hela mig. Rensa mina guldpengor och selmor!!!

Tur att vi har mycket jobb på jobbet, det blir sena kvällar, då kan man inte få några ider! =)

Och dessutom har jag vissa problem som måste lösas:

Hitta vinterstövlar (har aldrig haft samma par i två år), men nu ska jag rensa i skrubben och hoppas att jag hittar mina stövlar, för köpa nya får jag bara inte!!!!!

Hitta varma vantar (får rota runt)

Våga klippa kaninens klor, för 150 kr fattigare tänker jag inte bli på zoo!!! Rädd för detta projekt=(

Jag får inte handla mat i veckan....vi har frysen full, och sen slänger man hälften, så nu ska frysen tömmas helt innan nu mat kommer in.....Lika så gäller skafferiet....

Har även funderat på att dra ner kostnader.....ni vet såna där fina handpumpstvålar för 39,50 eller 49,50......för dom pengarna får man ett storpack vanliga barnängen tvålar som säkert räcker ett år..... handpumpstvålar har jag köpt varje månad, och den har tyvär kostat 149 kr, något franskt fint märke som jag inte ens kan uttala=) Bye bye le maison eller något sådant...

Jag ska inhandla all städningsmaterial på rusta eller liknande för på coop blir det dyrt!

Har även funderat på att köpa storpack på allt!! Utnyttja erbjudanden mer.

Och definitivt ska jag börja panta mina burkar och flaskor nu! (jag skäms över att inte ha gjort det förut)

Ikväll kommer min brorsa och hälsar på från kalmar! =) Har längtat efter min brorsdotter. Ska bli så skönt att gosa med energiknippen=)

Kom på en sak, jag kanske borde skaffa någon bok där jag bokför alla inköp och avbetalningar mm, kanske det får mig att känna mig tryggare, att skriva ner dessa och se att skulderna minskar och att sparandet ökar!!

4 kommentarer:

Life sa...

Om du tycker om din dator och vill föra kassabok på nätet kan jag rekommendera http://www.hemekonomi.com/ på nätet. Den sidan blev min bästa vän ett tag. MYCKET nyttigt och spännande att se var alla pengar tar vägen. Hoppas du inte oroar dig för mycket bara. Jag tycker fortfarande det är jättebra att du fått upp ögonen, bättre sent än aldrig. Baksmällor brukar försvinna efter ett tag och jag hoppas din gör det fort! Fortsätter följa dig och ska försöka peppa dig.

minna sa...

Tack så mycket för ditt peppande.=)
Jag hoppas att den här baksmällan försvinner snart. Tack för tipset, skall genast kika=)

Anonym sa...

Hej,

Ett litet tips vad gäller kaninens klor. Klipp lite åt gången så hinner pulpan i klon dra tillbaka sig. Alltås klipp hellre lite och sedan lite till dagen efter. Använd klotång.
Hejar på dig från min kant.

minna sa...

Tack för tipset sus! Bangade igår! Ska prova idag med ditt nya tips=) Låter bra.

Vilken bra sida det var life! tack för tipset!