lördag 4 april 2009

Vilken dag! Helt underbart väder! Jag har min brorsdotter hemma hos mig och det är inte en lugn stund i huset!! Hon är min ögonsten och en riktig tuffing!=)
Det är ganska kul med mindre barn i huset, för tonåringen ser man inte så mycket av...
Vi började morgondagen med en skogspromenad med hundarna . Vädret var underbart och luften i skogen var frisk.....vad gott det gör att vandra runt i skogen....
Efter detta har jag pyntat och pysslat på tomten. Med brorsdottern. Hon blötte ner mig helt med trädgårdsslangen....och som den fina fastern som jag är så fick hon tillbaka med samma mynt...
Vilket hon inte hade förväntat sig......
Efter det äventyret har jag blivit tatuerad av henne. (med kroppsfärgspennor) Hon vill bli tatuerare när hon blir stor!!!!!! Hela ryggen är full med vackra motiv på fjärilar och fåglar och en och annan katt=)
Vi har varit själva hela dagen.... ganska skönt.....Jag tycker att det är så viktigt att ta hand om henne....vi är båda otroligt fästa vid varandra. När hon föddes så bodde brorsan och jag i samma hus (parhus) och jag hade henne massor.... nu när hon bor långt borta känns det jätte jobbigt. Det blir alltid en massa tårar när vi skiljs åt....men men nu har vi några dagar tillsammans i allafall....bara hennes och min tid.... Nu ska vi vräka i oss chips och godis och se Madagaskar 2....

4 kommentarer:

Sefo sa...

Det låter som en höjdardag! =D

Pengar och cash sa...

Låter härligt det där!

Wicke sa...

Låter jättemysigt! Njut av sällskapet. Och vackra tatueringar..

Fru S sa...

Låter som en lyckad dag =)
Var filmen bra?