onsdag 22 april 2009

gällande årsmålet

Nu när den läskiga skulden är borta så känns det otroligt skönt. Samtidigt känns det lite tomt! Jag har oroat mig så mycket över detta att jag bara fokuserade på att lösa problemet vilket jag gjorde. Nu känns det nästan tomt på den fronten fast mycket återstår att göra. Men har ni tänkt på en sak. Mitt årsmål var ju att antingen ha sparat 114 486 kr på ett konto eller ha extra amorterat för samma summa. Jag har amorterat på ett lån på närmare 400 000 kr!!!! Jag har nått mitt mål! Faktiskt! Det har jag!
Självklart mycket tack vare att vi har sålt en bil och en jäkla massa tekniska prylar och märkeskläder och väskor. Det enda positiva med en shopaholic. Jag har i allafall shoppat någorlunda smart med varor som håller ett högt andrahandsvärde.
Kanske måste jag införa ett nytt mål. Och ärligt talat tycker jag att den skulden jag hade inte kan räknas in på mitt årsmål.
Därav beslutar jag att årsmålet kan endast nås om jag innehar summan 114 486Kr

*på ett sparkonto (framtidskontot, myntkontot )
*aktier och fonder
*eller extra amorterat i bostadsrätten

Vi är i slutet av månad 4 snart. Ännu har jag inte tillräckligt sparat och har hamnat efter planen.
Jag får sätta lite fart och samtidgt fokusera mer på sparkontot i form av ett bra buffertsparande.
Man får ju inte glömma utmaningen=)

8 kommentarer:

A sa...

Grattis! Det är bara att fortsätta. Men i den takten borde inte 114 tusen vara något problem.

nonhosonno sa...

Super duktigt. Du kommer nå ditt mål med 114.000 med lätthet :)

Wicke sa...

Kanooon. Grattis! kram från mig

Life sa...

HELT otrolig är du. Jag tror på dig och dina mål, snacka om drift!!! Heja heja!!! Blir inspirerad!

troi sa...

Halloj!

Jag tror verkligen på dig och det verkar ju inte bli problem för dig att få ihop det där målet!

minna sa...

vi får hoppas att jag når målet! Det mesta som är dyrt är sålt! Nu ska jag leva snålt igen. Bara hemlagat mat osv. jämföra priser osv..

Spargrisens Mor sa...

SÅÅÅ Duktigt! Imponerande! Du har fokus! Du klarar ALLT!

Anonym sa...

Bra med mål! Läste lite om mål o resultat som jag tyckte var rätt bra här: http://www.rikatillsammans.se/2009/01/03/smarta-mal-malsattning-och-resultat/


/V