torsdag 2 april 2009

Nya krafttag!

Nu har jag lagt in automatiska överföringar från mitt konto på ca 10-12% av min bruttolön!
Dom dras automatiskt. Det är små summor till kinafonden, ryssland, euroland,latinamerika och norden selektiv. Jag har även lagt in en slant till HM aktier varje månad och till mitt sparkonto. Totalt ca 10-12%.....
Alla pengar som jag sparar genom att inte handla något, läggs undan till ett sparkonto. Jag ska fokusera extra på pengar in men inte köpa mer aktier och fonder än mina 10-12%.
Nu vill jag ha ett FETT bankkonto. Ett FETT bankonto är drömmen nu! Målet är att ha 100 000kr på ett bankkonto. När detta är klart skall jag börja köpa mer aktier.
Jag har inte glömt mitt årsmål på 114,486 kr! Den ska fixas, det blir dock mer på sparkontot än i aktier och amorteringar.

1 kommentar:

Pengar och cash sa...

Det där grejar du! 100.000:- är mycket möjligt att fixa. Jag har ju fixat det 4 gånger drygt.

Jag håller tummarna! Klart du ska ha ett FETT bankkonto:)