måndag 6 april 2009

Att byta miljö för en dag

Idag har jag hjälpt sambon på jobbet, och jag trivs så bra! Så annorlunda arbetsmiljö. Jag har suttit i kassan och tagit betalt nästan halva dagen och jag älskar det! =)
Skriver ut kvitton, småpratar med kunderna och önskar dom en trevlig dag!
Ingen stress, ingen press, ingen som hotar eller skriker! Bara nöjda och tacksamma kunder!!

Det här får mig att fundera rejält! Jag skulle vilja jobba här! Ta bort en tia från min lön, bara jag får harmoni! Guuud vad härligt!
Jag lovar , 90% av min ångest skulle försvinna. Oron skulle blåsa bort, inga sömnlösa nätter mer...
Det här tål att tänkas på.... kanske i framtiden kan jag ha ett jobb som jag älskar....jag ger mitt jobb två år.....två år på att allt ska bli bra....
Det här med att byta miljö är trots allt inte så dumt!

2 kommentarer:

Auri sacra fames sa...

Även jag har provat på enklare jobb ett antal gånger och även om det känns fantastiskt kul att göra det en dag eller två så är jag övertygad om jag skulle bli uttråkad i längden.

Själv skulle jag vara mer intresserad av att byta till ett svårare och mer krävande jobb för att prova vart mina gränser går.

Men eftersom jag inte söker några jobb så krävs det väl att jag blir varslad eller headhuntad för att jag ska byta=)

Anonym sa...

Klart du ska ha ett jobb som du älskar! Du verkar vara så driftig av dig, så det tycker jag du ska ha som ett mål!

/V