tisdag 7 april 2009

Jag är inte ensam om att vara rädd för kort!

"Plastic money has changed the way we make transactions today. From the department store to the gas station we can make all our payments through our credit cards. Only a few years back there were just a handful of businesses that accepted payments through credit cards. Today everyone seems to be willing. And there are reasons behind such a credit boom. Businesses have realized that people tend to make more purchases on credit than they do when they pay by cash. And this would be because when they are paying in cash they actually feel what they are spending. Paying through credit card is just about signing on a piece of paper and one often loses the sense of how much his credit has added up to."

Från finance blog!

3 kommentarer:

Pengar och cash sa...

Ja kreditkort är livsfarliga. Det kan kännas precis som om det man handlade var lite gratis på ett sätt. Jag äger bara ett kort och det är bankomatkortet.

minna sa...

jag har klippt sönder nästan alla kreditkort förutom ett som jag har som extra buffert vid utlandsresor! har dock aldrig använt den!

Kristian sa...

Tummen ner för att använda krediten. Vet faktiskt inte om jag har någon kredit på mitt kort - har aldrig legat på minus på det. Dock så har min sambo ett kreditkort pga tjänsteresor som vi väljer att utnyttja för vissa köp då vi kan få bonus som ger lite extra förmåner i slutändan. Gäller att utnyttja möjligheterna så länge det inte kostar extra :)