fredag 3 april 2009

Första natten utan värme!!!

Jag sov bättre än nånsin i natt! Vaknade t.o.m en halv timma tidigare! Att sova svalt är bra! =)
Det var lite kallare än vanligt på nedre plan, men ingen större fara.
Jag gick även på eljakt igår och kollade att elapparaterna inte var på standby. Alla sladdar rycktes ut. Tvingade även sonen att titta på lyxfällan och förklarade våra nya husregler gällande elen=)
Sambon stirrade ut i tomma intet och sedan gick munnen stup i kvart! "du har gjort vad"? "en utmaning med helt okända människor på nätet, och jag kommer att frysa ihjäl"
Men guuud vilken jobbig jävel till gubbe man har=) ! Vart är team spiriten??
Han malde på om att fiskarna hade det bättre i vår familj! (självklart har jag noga höjt värmen till akvariet till mina exotiska fiskar) Hela akvariet kostade ju en hel förmögenhet!
Han hotade med att låta hundarna sova i sängen för värmens skull, men fan heller ,på mina fina gant och lexington lakan. Its not happening!
Så jag fick lova både dittan och dattan, lite kliande och gosande. Män är som hundar!! Men sen vart det tyst i huset och sambon vaknade också tidigt och sa, "vad bra jag sov i natt"

Vad var det jag sa? Allt går! Man måste bara veta hur man ska handskas med hundarna, förlåt mannen menar jag! Och dessa maktkamper är bra för sexlivet också! Gudarna ska veta att lite spänning är A och O efter 1000 år tillsammans. Så jag gör familjen en stooor tjänst. På flera plan.
Be nu till gudarna om att vi får fint och varmt väder!!!

12 kommentarer:

Irene sa...

Tack för ett gott skratt :-)

Per Penning sa...

Skriver under på det! LOL :D

troi sa...

Heja på!

Tack för morgonens härliga skratt! Du har verkligen glimten i ögat.

Värmen ingår i vårt boende så jag behöver en annan utmaning som jag kan anta!

Sefo sa...

Skriver under på tidigare inlägg här att det var dagens första och hjärtligaste skratt! =D

Pengar och cash sa...

Ja stå på dig bara!

Spargrisens Mor sa...

Kul! Vi går väl mot varmare tider nu, och annars har ni nog ett extra täcke att lägga över den frysande "gubben"!
En liten fråga bara - Hur varmt hade du före "värmestoppet"?

slantar sa...

jasså du fick dig lite?
här klagade mannen på pungkrmp idag(inte fått på nästan 3veckor,först mens och sedan förkyld i 2veckor,stackarn! men idag BAD han att jag skulle förlösa honom från de onda spermierna*asgarv*

Martin för framtiden sa...

Pungkramp?
Det har jag aldrig klagat på, den får vi lägga in som nödlösning om man inte är så sugen nångång i framtiden!

Men man är ju man, hur ofta behöver man en nödlösning egentligen?

Anonym sa...

Alltså, nu kanske du blir ledsen eller upprörd men jag skriver spontant som jag känner det. Du verkar inte ha en så bra inställning till pengar om jag får säga så. Jag har läst alla dina inlägg. Du är som någon som sparar kanske 50 öre på att på Konsum använda begagnade plastkassar men sedan förlorar du 800000 kr i aktieinvesteringar som tappar värde. Hur många plastpåsar räcker den summan till?

Jag tycker du ska lyssna bara på din farmor, och investera i att själv skaffa dig en bra utbildning inom ekonomi så att du kan göra dina egna mer balanserade bedömningar.

Är du verkligen så virrig och förvirrad och hoppig hit och dit som du framstår i din blogg? Eller är det bara ett journalistiskt knep? Kanske är det också en bra investering att du går till en terapeut och pratar då kan du ventilera sådant som att du är orolig över ditt shoppingbeteende.

Jag har aldrig haft någon gucci-väska men jag har inte heller haft något blancolån ochi nte heller mögelskador i badrummet.

Alla har vi våra prioriteringar.

Frågan är om du har lärt från barndomen att göra fel prioriteringar och nu kör på i god stil med pengar och shopping på ett sätt som gör att du alltid kommer ha mycket prylar, men alltid känna oro och ha en risig ekonomi som precis balanserar på gränsen mot kronofogden.

Hör du inte själv hur tokigt det låter:
"Om vi kunde tänka oss att ge min bil och sambons motorcykel och 60 000 kr emellan för att få hans bil. Hans bil var ju självklart en drömbil!!! Min sambo vart eld och lågor. Det vart jag också, men jag ville inte röra våra sparpengar. Men sambon tyckte att det lät jätte bra. ... Jag gick även på eljakt igår och kollade att elapparaterna inte var på standby. Alla sladdar rycktes ut. ... Jag har koncentrerat mig så mycket på just själva ångesten att nu känner jag att jag måste se framåt i livet. Jag ältar och ältar. Oroar mig hela tiden."

minna sa...

Anonym!! Jag har aldrig förlorat pengar på aktier!!! Vart får du allt ifrån??
och jag har aldrig förlorat på någon affär! Vi fick mycket mycket mer för bilen! Jag jobbar i bilbranschen. Vi gjorde ett kap den dagen!
Virrig? Japp det är jag, garanterat!! =)
journalist??? VAH?? oj jisses, hahhahaa!
Och kära anonym hade jag haft 800 000kr i aktier hade jag knappast bloggat om ekonomiproblem!!! Vart har du fått det ifrån...
Och gällande min inställning till ekonomi så har du rätt! Jag har inte haft en bra inställning till pengar.
Gucci väskor? Japp, minst 50 tal men noll mögelskador i badrummet!
Och det lilla blancolånet var mot företaget sambon köpte och den är redan betald!!!

minna sa...

spargrisens mor , på nätterna är det väl 1-2 minusgrader! Idag har det varit strålande solsken och jag har påtat i trädgården=)

Anonym sa...

Lägg av anonym. Gud vad löjligt. Kör på i din stil minna. Jag tror på dig. Svenska avundsjukan. Man får inte ha gucciväskor. Det sticker i ögonen. Och du ärver väl din famor en vacker dag?
Jesper