tisdag 16 december 2008

Billig toalett renovering

Det ska visst bli bättre 2009 för alla som har jobb....själv har jag märkt av billigare räntor och billigare bensin. Jippie.....Man får hoppas att det går bra på jobbet då=)

Idag fick jag Deepak Chopras nya dvd av min mamma. Har hört mycket av honom men inte läst något. Ska försöka titta ikväll=)

Det nalkas jul och jag har inte köpt en enda julklapp=) Ska handla till brorsbarnen i helgen....
Till råga på allt, så har jag av bokat julen! Ska till farmor en sväng och kommer att fira jul hos mamma. Flera tusenlappar rikare blir jag av detta! Ingen julmat , ingen julstress! Så skönt!
Jag är så trött på att ordna dessa julaftonar. Nu får någon annan göra det.

Min son ska få en mobil i julklapp och brorsbarnen ska få leksaker.....

Sen har vi också light renoverat ena lilltoan. Det blir ingetkakelspektakel. Det duger bra som det är nu. Vi rev loss den gamla äckliga dusckabinen. Köpte två st nya duschgardinercoop för 19,90 Kr /st! En duschstång för 99 Kr på jysk bäddlager. Rev bort den fula spegeln och satte fina mysiga buddha tavlor som har skräpat hemma. Voila, det vart jätte mysigt, för superbilliga guldtior från kryddburken=) Kostnad ca 140 kr mot offerten på 65 000 kr!!!!
Faktum är att man kommer långt med fina handdukar, tavlor och lite ljus. Och allt detta hade jag hemma. Det enda som saknas är en handdukshängare som ska täcka dom gamla borrhålen...

Stora badrummet blir vi tyvärr tvungna att ta itu med. Vi ska dock spana efter reor. Och vi tackar och bockar nya rotavdraget!!

3 kommentarer:

admin sa...

Vad roligt! Så länge sen jag gjorde något åt mitt hem! Men å andra sidan så känns mitt badrum som ny-stajlat efter en grundrengöring i helgen, lite kan göra mycket =o)

Spargrisens Mor sa...

Kul att det blev så fint och bra!
Vi gjorde renovering i lilla dusch- och i stora badrummet senaste sommaren. Först hade jag velat ha både kaklat och klinkrat, men kollade på nätet vad/hur man kunde göra om i sina våtutrymmen. Alla goda råden var att om det redan var fungerande och hela ytor och golv så borde man inte börja riva upp. Det kan bli väldigt mycket att ta tag i, bl a. att regla om i väggarna/golven mm jobbiga arbeten, som kan bli dyrare än man tänkt sig.
Vi hade rustat väggarna med riktiga våtrumstapeter/mattor ca femton år sedan, då de som fanns från början var tunna, och kanske inte skulle hålla emot fukt så länge till.
Så de ytorna är kvar, och badkaret ut, och en jättefin duschkabin, utan ångfunktioner, sattes in, samt annat nytt porslin och hyllor och krokar. Ånga i duschkabinen, då hade vi även fått byta ut fläktsystemet i huset, och det ville vi inte. I lilla duschen blev det ny dusch, nytt porslin och ett lyxigt duschdraperi, nya duschmattor och krokar. Alltihop blev jättefint och lagom dyrt. Och, dusch fungerar bättre än badkar när man börjar bli lite stel och får svårt att sitta i och ta sig i/ur badkaret.

minna sa...

Det är otroligt att så lite kan göra så mycket! =)
Spargrisens mor, min vänninna har en ångdusch och hon säger att det bara är problem med den. Blir kallt, skitigt och krånglar jämnt sa hon=)