söndag 18 oktober 2009

En konstig dröm

Jag hade en konstig dröm i natt. Så pass konstig att jag i morse satte mig framför datan och köpte en massa fonder och aktier. Min farfar pratade med mig och sa att jag borde sprida mina risker när det gäller fonder och aktier. Att jag skulle våga prova lite mer på nya saker.... att sluta spara till buffert kontot nu! Jätte konstig dröm. =) Vilket som jag köpte lite nya aktier och fonder...
Annars känner jag mig lite smått förkyld. Och det passar sig inte alls just nu. Jag ska jobba ikväll och jag måste plugga massor i veckan.... Usch, vi får hoppas att den inte slår på på riktigt....hoppas kan man alltid.
Hittils har jag fått jobba halvtid på det nya stället. Jag trodde att jag bara skulle få ett par enstaka pass, med tanke på att jag inte är färdigutbildad, men den nya chefen är toppen. Hon vill verkligen behålla mig och det känns toppen.=) Det är så härligt att bli uppskattad=)

Usch, drömmen var verkligen mysko. Min farfar visade mig runt överallt och ville lära mig allt om ekonomi. Jätte konstigt....

6 kommentarer:

nonhosonno sa...

En sanndröm :)

Pengar och cash sa...

Oj, tänk om man blev uppskattad för det man gjorde. Min chef skiter blank i oss anställda. Vi är bara ett gäng slavar som aldrig fått ett tack eller äns en klapp på axeln. Va glad för det.

minna sa...

vi får hoppas det nonhosonno.
Ja usch pengar och cash, en del chefer är verkligen skitstövlar...

Anonym sa...

Hej,

Detta har inte så mycket med ditt inlägg att göra, men jag måste bara skriva och tacka för en inspirerande blogg. Jag har bestämt mig för ett köpstoppsår nästa år och började leta runt efter bloggar. Jag hittade så fram till din i fredags och har sträckläst den i helgen. Jag blev så inspirerad att jag redan har tänkt om i massor av frågor - mest vad gäller sparande och materiella ting. Jag har ett mål med mitt köpstopp och det känns otroligt taggande. Min sambo stöttar mitt beslut, vilket känns skönt. Jag ska till och med sätta igång med en light-version denna månad och fram till start.

Jag har inget toppjobb som du hade, men väl ett bra jobb som jag fick redan innan min examen. Nu har jag suttit här i 3 år och börjar fundera på om det verkligen är detta jag vill göra - jag tror inte det. Jag har bestämt mig för att börja plugga igen, och jag vet precis till vad, vilket får mig att känna mig överlycklig och harmonisk. Det är bara så jag!

Det är så skönt att läsa om att det inte är någon dans på rosor, för det inbillar jag mig inte att det kommer att vara. Men belöningen på alla plan verkar så stor och helt övervägande. Det är det som är så häftigt.

Nu när jag har läst din blogg från början till slut, måste jag bara säga Grattis!!! Jag hoppas verkligen att du inser hur långt du har kommit! Helt otroligt!

Ja, tack än en gång för en riktigt inspirerande blogg. Nu är det bara att köra så det ryker!

Mvh Emma

minna sa...

Emma, vad kul att du gillade min blogg. Var beredd det blir skit tufft!! Jag hade sån ångest i början att jag bara ville dö!! Men ge inte upp!! Belöningen är bra! Lycka till med köpstoppet! Kör hårt=)
Kommer du att blogga?

Anonym sa...

Hej igen,

Jag förbereder mig på det värsta, men hoppas att det ska gå bra. Just nu är jag bara så peppad och glad, men så har jag ju inte kommit igång än. Jo, föresten ... jag och min sambo har rensat bland våra saker och lagt ut en massa onödigt som bara ligger i lådorna på Blocket. Så intjäningen har redan börjat:-)

Jag har funderat lite löst på att blogga, men inte bestämt mig än. Jag är nog lite rädd för att ge mig ut i den världen.

Mvh Emma