måndag 2 februari 2009

jag har syndat och sambon har sålt bilen!

I helgen har jag syndat! Jag har shoppat! Jag har brutit mot reglerna!!! Jag var tvungen att handla hudvårdsprodukter då mina utslag i ansiktet kom tillbaka! Jag har plågats av detta på sistone, provat kortison mm , men inget har hjälpt! Så jag slog till med en ansiktsbehandling och nya hudvårdsprodukter!!!
Visst jag behövde dessa, men ansiktsbehandling var inte nödvändig!!!
Konstigt nog känner jag mig inte så arg och besviken över detta, mest orolig över mitt gamla jag!!!
Jag antar att jag belönade mig själv, för att jag har varit så duktig! Belöningen fick inte bestå av mat, därför vart det en ansiktsbehandling....

Det värsta var att shoppingbegäret vaknade till liv igen. Jag var tvungen att vara hemma hela dagen igår, vågade inte riskera att jag skulle shoppa mer.....

En bra nyhet dock! Sambon har sålt bilen. Han tyckte inte att vår kompromiss var rättvis. Då jag har en stor skuld som snart förfaller och jag vill bli av med den pga den höga räntan, så skulle han ge mig 100 000 kr till att lösa bort den! Vilken lättnad. Jag har knappt kunnat sova pga den skulden. Legat sömnlös och ojjat mig, men försökt nu på sistone tänka enligt the secret! "jag vet att det fixar sig" och fokuserat på sparpengar istället för mina skulder!
Och vips det fixar sig! Jag hoppade av lycka i helgen när han berättade det. Jag vart så lättad att jag grät!!! Inom mig hade jag sett bilder av hur KFM skulle utmäta hemmet om jag inte kunde betala!! Så det har varit riktigt illa....
Och all denna oro som jag har spillt i onödan. All rädsla. Men den har varit nyttig. Jag har lärt mig att inte spendera allt på onödiga grejer. Annars hade jag aldrig börjat spara och läsa era fantastiska bloggar.
Jag slarvade och belönade mig själv i helgen. Men jag tyckte att jag var värd produkterna+ ansiktsbehandlingen. Produkterna har jag beställt från nätet via hudteraupeten då dom är läkemedelsklassade i sverige. Det enda som hjälper min rosacea och trollar bort den i ett nafs.

Nu ser jag ljusare på framtiden! Hoppas igen=)

Snart fyller jag år! Har önskat mig en möbel från ikea! Förut hade jag bara gått in på ikea och köpt möbeln utan att ens blinka. Nu har jag istället trånat efter den i månader=) En helt ny känsla....

Inga kommentarer: