onsdag 25 februari 2009


I går fick jag hela tre kort erbjudanden! Bara fylla i och skicka. Kredit var redan beviljat!

Vackra bilder på palmer och sandstränder....Konstigt nog kändes det inte alls lockande....sopkorgen nästa...


Det har varit lite tuffare med sparandet den här månaden. Men jag sparar det jag ska , men inget extra. Mycket räkningar. Vi har även lugnare på jobbet nu pga sportlovet. Det har gett mig extra tid att läsa. Jag har lyssnat mycket på Bob proctors audiobok

Become a magnet to money through the se of of unlimited consciousness. Mycket bra tips.

Ett tips har jag tagi till mig och det är att varje kväll skriva sex saker jag skall göra imorgon! Samtidigt börjar jag med att skriva in i min kalender vad jag vill ha ut av dagen varje morgon. Ska prova detta i 30 dagar. Se om det gör någon skillnad.

Jag vill även utvecklas mentalt, lära mig om nya saker och det händer massor inombords. Full aktivitet i hjärnan hela tiden. Både jag och sambon har växt mycket det här året som människor. Det känns lite som om vi har tillslut vuxit upp och tagit oss i kragen.... blivit ansvarsfulla.... Jag gillar dom nya förändringarna....


Jag har mer energi nu när jag tränar. Jag orkar städa hemma efter jobbet,jag sover bättre och allt känns bättre med den hälsosammare kosten. Mina byxor hänger, men som fd shopaholic så finns det

massor av kläder. Inga problem där inte. Det enda som har inhandlats har varit en dörrmatta till hallen och lite kläder till sonen.


Jag hittade bara en bok på rean! Dåliga titlar i år.....

Jag funderar på att sälja min elgin. (mulberry väska)En bekant ville köpa den för 3500 kr. Se bild ovan... Det är dock min favvo väska och jag är rädd för att jag kommer att gråta en massa tårar då nästan alla andra väskor är sålda....ska fundera lite till...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhhh så snygg! Jag skulle behålla den! Eller kanske inte.. 3500 är ju 3500 dvs en massa pengar egentligen.

Svårt val!

/sofia

minna sa...

ja jag vet=) Jag velar,,,,ska tänka på saken ett tag till.

Wicke sa...

Hej, men oj, vad kostade den ny om du får såpass mycket för den nu?
Jag är urdålig på väskor.
Just nu är min favorit en svart med snobben på som jag köpte för två år sedan på Stadium...
:)
Tack för en intressant blogg!

Anonym sa...

Jag säger behåll. Det vore en dålig affär att sälja den så billigt om den dessutom har ett så stort känslomässigt värde. Men jag vet, det är svårt.

Utöver det, så lade jag till din blogg i min länklista :)

minna sa...

Den kostade lite över tio papp om jag inte minns fel! Du har rätt konsumeramindre, jag behåller den tillsvidare! Den är av så bra kvalite att jag kan använda den hela livet=) Välkommen föresten=)
Wicke, jag älskar snobben=)

Gustav sa...

Du skrev väl en nolla för mycket i inlägget? 350 kr känns rimligare än 3500 kr för en begagnad väska av enkelt utförande. 3500 kr får du ju en hel xbox för, inklusive några spel, så om du trots allt lyckas sälja väskan för den summan föreslår jag att du köper in ett sådant samt beskriver hur det är att spela på (för själv har jag lyckats låta bli i flera år nu).

Anonym sa...

Vad är det med kvinnor och väskor? Och skor? Jag har väl något fel på synen men det ser ut som en - ja, en väska. Snygg? Inte frapperande direkt

minna sa...

Gustav jag har x box, nintendoo wii fit och playstation! Jag har varit shopaholic i stora mått! Inget tekniskt saknas hos mig! X box fjärkan hatar jag! Det enda jag fortfarande spelar är doom=)
X boxen har den där bluray grejjen på så visst används den till film ibland! Eller om sonen orkar spela...Men du gav mig en ide Gustav!!! Bye bye X box säger jag bara! Jag behåller väskan=) Tack för tipset! Anonym, dom flesta kvinnorna är skoaholics och väsk aholics! =)