torsdag 15 januari 2009


Varje vardag försöker jag spara 200 kr om dagen. Idag köpte jag euroland obligation för 100 kr och obligationsfonden för 100 kr.


Just nu tror jag inte så mycket på aktier. Jag tror att det kommer att blåsa ett tag till så jag håller mig till fonderna . Hittills är jag dock nöjd över mina H&M aktier och Claes Ohlsson. Dom har gått på plus. Mina fonder går också + förutom ryssland.


Nu ska jag sträva efter dessa +!! Få en balans på ekonomin genom att sprida riskerna klokt.

Köpa aktier skall jag endast göra om jag får någon magkänsla igen. Tills dess håller jag mig till fonder. Det känns inget kul att spara på sparkonton när räntan är så usel....kanske dags att kika på bluesteps sparformer....


Hjärnan går på högvarv när det gäller sparande. Jag försöker tänka ut olika sparformer.

Den stora kryddburken hemma är nästan full av guldtior och just nu funderar jag på vart jag ska lägga dom???


Samtidgt ska jag prata med sambon om vår ekonomi idag. Hur våra planer ser ut för dom kommande tre åren. Jag vill bo kvar där vi bor idag, fortsätta med mitt köpstopp hela 2009 och spara pengar. Först när jag känner att vi är på fötter ordentligt kan jag tänka mig att bo i hus.

Då har vi även hunnit betala av en hel del på tomtlånet och slipper låna så mycket.

Det kanske är dumt att inte börja bygga nu när räntorna är så låga, men jag vill sova gott om nätterna. Se lite hur framtiden ser ut och som sagt fokusera på pengar in!!! =)

Per pennings blogg har även fått mig att inse att man kan aldrig garantera ett förhållande! Om vi blir till jag och vi bor i hus kan jag själv ha råd med huset? Vad händer ifall jag skulle dö och sambon blir ensam? Har han råd att bo kvar?

Nej, det känns helt enkelt bäst att fokusera på pengar in just nu än att ta dyra lån och bygga!!!!


Jag vill inte ha större förändringar just nu....


Sambon är inte så där jätte intresserad av ämnet ekonomi, så vi får se vad han har att säga ikväll=) Faktum är att det är jag som har bestämt att vi ska prata ekonomi i kväll, han vet inte om det ännu! =)


Sköter om kosten bra! Tränar varje dag förutom söndag! Cykeln på bilden ovan är min bästa kompis just nu! Skönare än alla andra cyklar i hela världa. Man ligger ner nästan, som i en soffa och man cyklar lätt under en såpa!!

Bättre än att bara ligga i soffan! =)

Inga kommentarer: