onsdag 14 januari 2009

Skjut inte upp, tveka inte och tvivla inte!

Inget nytt här inte! Jag fortsätter att kämpa med att spara! Bara att börja om från början. Jag har nu börjat att spara 200 kr om dagen i fonder då mina fonder har gått hyfsat bra....Ser ingen anledning att spara så mycket på ett sparkonto då räntan är så dålig!

Har läst att det är väldigt viktigt att ha en sparplan! Min första tanke med sparandet är att ha en buffert som gör att jag sussar gått om nätterna. Inget nytt med det, men det här är nytt! Jag ska inte fokusera så mycket på mina skulder nu! Jag har autogiro på dom och ska låtsas som att det regnar! Istället ska jag lägga all kraft på att spara! Sen när jag har en tillräcklig summa så kan ju jag faktiskt betala av mina skulder sedan om det skulle behövas! Jag ska inte öka amorteringstakten på mina lån just nu! Varför det blev så här var att jag såg filmen the secret igen. Man ska inte fokusera på skulder och att bli skuldfri. Man ska fokusera på pengar, och att få in pengar. Dom flesta tänker på att bli skuldfria och ekonomiskt oberoende! Jag ska bara tänka på pengar och försöka attrahera mer pengar! =)
Jag ska på fullt alvar prova hela the secret mysteriet! Istället för att gnälla om mitt jobb ska jag ersätta mitt gnällande till att vara tacksam över att jag fortfarande just nu har ett jobb. Jag är tacksam för min karriär! Tacksam för våra kunder och alla jobb som vi kommer att få!
Jag ska inte skjuta upp saker mer!!! Jag ska inte tveka så mycket mer och jag ska framför allt inte tvivla hela tiden på att om det kommer att lösa sig!
Men framför allt ska jag tro stenhårt på att pengar kommer in, både på jobbet och i privatlivet!
Så där har ni min plan för 2009! Fokusera på pengar och börja spara och investera mer. Inte tveka så mycket utan att prova! Lita mer på magkänslan som jag hade med H&M....dom har ju gått upp ganska mycket nu!
Jag ska självklart hålla på mitt köpstopp! Hitta glädjen i annat. Som att träna och äta sunt. Ta långpromenader med hundarna och kanske äntligen få ordning på trädgården i sommar!

En av mina vänninnor ringde upp i går och sa " jag ska också ha köpstopp nu" !!!!!!!!!!!!!

Vi diskuterade även om att börja ha småekonomi samtal med tjejerna över en middag en gång i månaden!

Otroooligt!

Så alla ni andra där ute, fejka med mig och bli lycklig, le fast det känns som att man vill gråta!
Tillslut kanske man lurar sig själv och faktiskt blir gladare på kuppen....och rik! =)

Och ni andra som inte har sett filmen the secret ännu! Gör det! Den piggar upp! =)

5 kommentarer:

nonhosonno sa...

The Secret är grym :) Go Girl!

"Fake it till you make it"

admin sa...

Du har övertygat mig! Får ta och se den filmen =o)

Per Penning sa...

Den här 'The secret' - vad är det för något?

Och att fejka fungerar - om man ler blir man gladare - kroppen fungerar även 'reversed' minsann. :)

minna sa...

Per penning! Beställ filmen bums!!! =) Detsamma gäller dig ung kvinna!

Anonym sa...

Den filmen måste jag verkligen titta på, känns som det är precis vad jag behöver.