torsdag 15 januari 2009







Ännu en arbetsdag närmar sitt slut! Precis som igår har jag varit effektiv och försökt le och tro på det bästa! Jag lever helt efter mottot:



Skjut inte upp



Tveka inte



Tvivla inte






Det konstiga är att jag mår mycket bättre psykiskt! Förut har jag mått ganska dåligt på jobbet av alla stressiga samtal och nästan varit rädd för att svara i telefon! Orolig hela tiden och väntat på det värsta! Nu struntar jag i det! Svarar på en gång! Försöker vara glad och jobbar effektivt istället för att slösa energi på att oroa mig och beklaga mig!






På bara två dagar har jag uträttat massor. Tagit tag i saker som har legat.






Som en extra belöning får jag vara ledig i morgon!!! Helt otroligt! Jag skulle kunna vara ledig varje fredag om jag jobbade lika bra!!!






I morgon ska jag stanna hemma och städa! Jag älskar att städa faktiskt! Världens bästa jobb, man får belöningen på en gång i att få ett fint hem!! Det konstiga är att jag gillar själva städandet! Jag mår psykiskt bra när det rasslar i dammsugaren då jag inbillar mig att alla dammkorn åker in! Jag älskar att våt torka golv och känna doften av ett rent hem!



Doften av ren tvätt!!! Need to say more??? =)



Bara sätta på bra musik och köra igång! Städning är mental yoga för mig=)



Visst är det skönt om sambon hjälper till ibland men oftast blir jag lite småsotis! *skrattar*



Han ska inte pilla och dona i mitt nya kök! Jag gillar när det är ordning hemma. Jag gillar att



ordna och fixa. Men å andra sidan vägrar jag att tvätta bilar och klippa gräs! Det händer men då får sambon höra också=)



Mitt stora intresse för städning började när jag blev besatt av feng shui! Ni som ännu inte har läst karen Kingstons rensa i röran gör det!!! Min husbibel!



Jag längtar tills sommaren då jag kan fortsätta med min asiatiskt inspirerade trädgård! Ska bli så kul! =)






Trevlig helg alla!

2 kommentarer:

Life sa...

ÅÅÅÅÅÅÅHHHH blir peppad när jag läser om din städglädje. Själv HATAR jag, med STORA VERSALER att städa. Jag blir på SÅ dåligt humör, får plötsligt ONT överallt och extremt gnällig. Idag kom jag och min bästa vän fram till att jag borde ha ett jobb där jag fick prata hela dagarna. I dag kom jag hem från jobbet, då ringde A, pratade en halvtimme. Sen gjorde jag mat och läxor avklarades. Efter det kom min städtokiga kompis A.V. och stannade till klockan 21. Då tog jag luren och ringde A igen och sen till min kära H. 22.40 slutade jag med detta ... jag är nog en prattant och inte städtant. Torsdagar BRUKAR vara stora städdagen men jag släpper det SÅ gärna om jag får besök. Imorgon får jag ta det istället och då ska jag ha dina goa ord på näthinnan och faktiskt UPPSKATTA när det blir skinande rent. För jag håller ju med om att resultatet är VERKLIGEN njutbart! KUL att du är så på "G". Ha en trevlig helg!

minna sa...

jag gillar också att prata i telefon! Skaffa sånt där headset så kan du gå omkring och prata och städa!