tisdag 13 januari 2009

tack till er!

Tusen tack till er alla som kommenterar och peppar upp mig. Jag vart jätte glad över era kommentarer. Det känns nästan som att ha en egen expertpanel bakom sig=)

Skönt att så många känner igen sig ändå ! Kanske kan vänta med psykbesöket ?? =)

Jag var väldigt deppig innan jag läste alla era kommentarer. Att starta den här bloggen har nog förändrat hela mitt liv och min synsätt på livet=) Stödet jag får av er alla är guld värd! Och att läsa era bloggar har fått mig att känna mig mindre ensam , jag har fått jätte bra tips...det blir som en bra bok som man inte kan lägga undan....=)

Jag har faktiskt funderat på att sälja bilen! =) Men jag ska låta sambon finputsa lite till =)
Märkte att i finland skulle jag nästan kunna få det dubbla om jag sålde där!!!!!! Vet att dom har en hög skatt om dom importerar bilar, men man skulle lätt ändå tjäna 30% därborta än i sverige! Det var en jobbarkompis som tipsade! =)

I går när jag åkte hem från jobbet så började jag att fundera lite på vad man kan få gratis här i livet ! Ett exempel, att ladda sin mobiltelefon hemma kostar pengar/ström! Men om jag laddar den i bilen så är det gratis! Ett annat exempel är ta tre betala för två eller dylikt. När man får tex 25% mer diskmedel för samma pris osv.... Vad mer?
Sen har jag upptäckt en annan sak. Nästan alla varor som jag har varit intresserad av och tittat på under hösten (absolut inte handlat) har affärerna sålt nu för halva priset! Har det alltid varit så? Eller är det bara nu när tiderna är så dåliga? Jag är helt förbluffad över hur billigt allting är just nu! I helgen var jag tvungen att handla kläder till sonen. Då han inte ingår i mitt köpstopp, men jag vill ändå handla smartare så beslöt jag mig för att endast handla på rea till honom.
Nästan alla kläder på stadium var till halva priset! Alla nike, puma och adidas!! Så jag köpte några tröjor till honom. Sen köpte jag skor på timberland, och också dom till halva priset!
Jag räknade upp vad det igentligen hade kostat och la mellanskillnaden på hans bankkonto!

Har ni några andra bra smarta tips ?

Inga kommentarer: