tisdag 20 januari 2009

Ljudböcker

Jag bara älskar ljudböcker! Har hunnit avverka flera under tiden jag jobbar eller städar hemma.
Tyvärr verkar det inte finnas så mycket ljudböcker om ekonomi. Hittills har jag lyssnat på
Ta makten över dina pengar, en av Jim rohns böcker och The richest man in Babylon. Just nu lyssnar jag till Napoleon Hills bok...

Har ni några favoriter??? Vilken är den bästa ekonomi boken som verkligen inspirerade er till förändring? Jag tyckte mycket om Per H Börjessons så här kan alla svenskar bli miljonärer. Den var väldigt enkel och lättläst. Jag gillar enkla böcker!!

Har ni andra tips på bra böcker som har förändrat era liv eller era tankesätt???

6 kommentarer:

admin sa...

Jag får nog säga Rich dad, poor dad faktiskt =o) Läser den på en dag ungefär, mycket lättläst och inspirerande tyckte jag =o)

Spargrisens Mor sa...

"Så här kan alla svenskar bli miljonärer" tycte jag var lätt att läsa, precis som du.
den inspirerade mig i mina funderingar när jag planerade mina ambitioner för 2009.
"The Richest Man in Babylon" är också en höjdare. Finansfilosofisk tycker jag.
Ljudböcker är ett mycket bra sätt att tillgodogöra sig litteratur. Har alltid det i bilen.

minna sa...

Rich dad poor dad har jag funderat på att beställa! Tack för tipset!!

Håller med dig spargrisens mor! Ljudböcker är fantastiska. Jag hinner normalt inte läsa så mycket. Nu kan jag lyssna när jag t.om lagar mat. Brukar lyssna en skiva två gånger! =) så att det verkligen fastnar!

admin sa...

förresten minna, där har du ju en jättebra affärsidé, ekonomiljudböcker!! =O)

Anonym sa...

Brukar inte använda ljudböcker.. Jag har inte läst så många ekonomiböcker heller. Jag lånade precis en av Suze Orman, som brukar vara på Oprah. Den är helt ok men vänder sig till amerikaner egentligen. Hon har även del övningar osv som man kan göra inne på Oprahs hemsida, man måste regga sig för att komma åt dom.

/sofia

Finans Krister sa...

på piratebay.org finns en torrent med 10gb ekonomi ljudböcker.