tisdag 5 maj 2009

unga thailändskor och gamla gubbar

Stor varning för alla känsliga personer att läsa dagens bloginlägg!
Detta inlägg är inte på något sätt rasisitiskt. Jag bara undrar hur svenska män
fungerar??!!
Jag var på migrationsverket igår. Oh my god!! Jag förväntade mig att se flyktingar, en och annan europe och t.om några lyckliga par som hade hittat kärleken på en annan kontinent.
Och någ fasiken såg jag par. Äldre män med unga thailändskor. Massor av såna par. Inte en, inte tre, och inte tio utan minst 50 såna par!
Det var ganska underhållande att sitta där och glo. Lååånga väntetider.
Dom thailändska tjejerna var i 20 års åldern. Dom hade minikjolar och högklackat.
Gubbarna var i 40-50-60-70 års åldern. Tjejerna hängde som lerhalmar över gubbarna. Strök dom på pannan, kramade och skrattade hela tiden. Äkta kärlek. Garanterat. Pengar har ingenting med detta att göra. Vacker kärlek. Trygg kärlek.
Migrationskvinnan frågar mannen runt 65 år om sin flickväns namn. Hon kan inte stava. Han vet inte exakt vad hon heter. Dom kikar i passet efter ledtrådar! Något med mjau eller var det mjiau? Intervjun fortsätter. Hur många barn har hon? Mannen vet inte. Tror att hon har två.
Det visar sig finnas tre barn. Ålder på mjau kissen blir 24 år enligt passet.
En massa fler pinsamma frågor, och en massa fler pinsamma svar.
Jag tittar fashinerat på. Det här är äkta såpunderhållning och jag har första parkett plats.
Efter detta går jag till ett växlingskontor brevid. Det är proppfullt! Frågar min vänninna att hur kan det vara lågkonjuktur om det är så många som ska resa. Hon skrattar till småsurt. Säger "western union" . Jag fattar ingenting. Tar en kölapp. Och efter en minut ramlar bollen ner!
Det är samma thailändskor och samma gamla gubbar. Det skickas ner pengar hejvilt till Thailand och Kambodja. Har jag sagt att kramarna och leenden har blivit större nu. Männen krafsar nervöst efter plånboken. Plötsligt hör jag engelska ord från tjejerna. "more money, mamma no food, baby hungry, mamma angry, no good husband"
Efter ca 30 minuter är det min tur. Jag går till luckan och säger "hej, jag vill växla till Euro"
Kvinnan i luckan ser på mig frågande. "vänta "säger hon. En annan man kommer in. Han tittar på mig som om jag vore värsta jobbiga kunden och tillslut säger han, vi har inte så mycket euro!!!
Nehe!
Okej!
Jag går ut! Det pussas och kramas hejvilt där inne! Unga thailändskor och gamla svenska
gubbar.
Jag frågar min vänninna, "drömde jag nyss om att jag var med i en gubbsjuk dröm eller vad"??
Nej hjärtat säger hon, "me love u very much long time me pregnant give me money my baby reality var det där"
Jaha.
Jag kan bara konstatera, jag är i helt fel bransch! =) Det råder ingen lågkonjuktur där inte!!!

17 kommentarer:

Anonym sa...

mycket bra inlägg,precis så som jag trodde alltså.

Per Penning sa...

Hujedamej! :(

Robert - 2k sa...

Jag blir inte förvånad över en äldre mans suktande efter en yngre kvinna, det får väl kännas ganska så normalt ändå. Däremot är det konstigt hur blinda dom kan vara inför situationen, alternativt att de inte är blinda alls utan tar den här "lilla" utgiften med en klackspark och får valuta för sin givmildhet. Det kanske är en win-win situation ändå? :)

Fast man hör ju talas om många skilsmässor efter att medborgarskapet väl är på plats...

Pengar och cash sa...

Ja det är lite vidrigt. Männen tar dom endast för att dom är unga och en hel del annat, medan kvinnorna söker ett bättre liv i Sverige och nån som kan ta hand om dom tills dom förmodligen tröttnar på att ha en klängande gubbe på sig.

Anonym sa...

Den svenska gen-poolen utökas, det kan bara tolkas positivt. Klart bra är även att svenska internationella relationer stärks, att fördelningningen av välstånd sprids. Jag uppfattar det som att skribenten anser att det skulle vara negativt - vari ligger det negativa?

nonhosonno sa...

LOL!

Världens äldsta yrke.

Jag vet sa...

Jag förstår, eller kanske vill inte förstå, inlägget.

Anser du att män över 40 inte skall få ha en relation med kvinnor i 20-års åldern, eller? Och i så fall, var går åldersgränsen för relationen?
Är det omvända ok - äldre kvinna, ung man?

minna sa...

jag vet, självklart är det okej med en åldersskillnad i viss mån. Men hur kommer det sig att den är så hög just i dom thai/svenska parrelationerna?
Visst kan det vara en win win situation men hur kan man vara så dum att betala såna summor?? Överallt läser man om svenska män som har blivit av med hus och hem och alla sina sparpengar!!!! Jag vill bara veta tricket! Vad faller dom för??

Anonym sa...

pedofiler kanske? Tänder på späda kvinnor utan kurvor? kanske män som är rädda för en riktig svensk kvinna? eller män som inte kan få en svensk kvinna? Det måste bli billigare med en svenska. En thaiare kan inte språket. Förstå belastningen. man får försörja henne. En man i 40 års åldern som leker med tonåringar måste klassas som pedofil. Så enkelt är det.

Anonym sa...

jag vet, jag anser att det är något fel på en man som är 65 år och har en 23 åring. Jag blir äcklad. Tycker du helt ärligt att det är okej?

Fru S sa...

Hahahaha, bra inlägg =)

Tror det handlar om att dom inte hittar någon här.

Jag har en fd jobbarkompis som blev ihop och gifte sig med en kvinna från Kina. Hon flyttade hit och så började hon ställa krav. Jag tror att min bekant letade efter en tjej/kvinna som inte ställde krav på honom och jag tror inte att det blev riktigt som han tänkt sig. Hon hade dessutom med sig sin son hit =)

Anonym sa...

Dessvärre känner jag till ett flertal fall där killar som har div problem med sig själva har gift sig med thailändskor.

De killarna som jag känner till är helt enkelt så pass vidriga (elaka, alkoholproblem, taskig kvinnosyn mm) att de har svårt att få en svensk tjej!

/sofia

Anonym sa...

Hmmm .... Reaktionen skulle i det omvända fallet (svensk kvinna - utländsk man från svåra förhållanden) nog t.o.m. falla tillbaka på den svenske mannens brister som att inte vara tillräckligt attraktiv eller spännande. Trygghet är i kulturer som lever under andra förhållanden något värdefullt och eftersträvansvärt. Att söka en "spännande man" som är vanligt bland svenska kvinnor är inte intressant i dessa kulturer. Ibland tycker jag mig skönja en viss rädsla som visar sig som avsky hos kvinnor i den här debatten som ibland blossar upp. Det hotar naturligtvis svenska kvinnors traditionella makt över förhållanden och sex.

För mig är alla individer lika värda och alla kulturer och kulturyttringar något som jag är försiktig med att ha fördömande åsikter om. Globalisering sker inte enbart ekonomiskt utan även inom andra områden, nya relationer skapas över gränser mellan länder och kulturer. Ålder har en betydligt mindre betydelse i asiatiska länder - att bli äldre innebär större vishet och respekt. Att man i Asien alltid ekonomiskt försörjer sina föräldrar som barn, då det inte finns något ekonomiskt skyddsnät som det vi har i Sverige, vet vi ju alla om. Den försörjningen sker vare sig det är en svensk eller en thailändsk man som kvinnan (dottern) gifter sig med. Kärlek och äkta känslor mellan människor och strävan att få ett bra liv tycker inte jag vi ska döma eller nedvärdera. Alla har rätt att bli lyckliga på sitt sätt. Jag önskar alla som hittat en partner och satsar på ett liv tillsammans lycka till - oberoende av deras härkomst eller ekonomiska förutsättningar. Gläds åt andras lycka! Mer kärlek och förståelse i världen! Kramar

jennifer sa...

Håller med dej! Min pappa fick hit en ung kines nu och hon har varit här i en måndag ! Igår tog jag studenten när vi sitter i bilen och ska åka och äta så säger han att han har gift sig under dagen! Va fan ??! Ingen visste om det förutom han som var vittne för bröllopet! Blev väldigt sårad och besviken , tror man verkligen då att man gifter sig för kärlek när han inte ens kan säga till sina barn att han ska gifta sig!!!!!!

Lars Rosenquist sa...

Hej!

Jag tror att en rejäl ålderskillnad kan vara hälsosamt för en relation. Läs gärna min blog:

http://femtio-plus-och-uppkaftig.blogspot.com/

Lars

Anonym sa...

Tack för att du belyser den eländiga verkligheten.

Anonym sa...

Hej hae själv sett bedrövelsen med 20 åriga fina thailändskor gå tre steg bakom en fyllevullen 50 åring men själv är jag 50 ovh söker en kärleksfull kvinna runt 40 som jag vill ge och få respekt av, inget barluder utan en kvinna mer från landet där dom trevliga kvinnorna finns,även svenska män blir lurade på löpande band skall noteras,själv är jag skötsam och vill ha en fin livskamrat men visst är det viktikt att kolla upp både mannens å kvinnans bakgrund / John