torsdag 14 januari 2010

Resume 2009

Totalt har jag fått 407 kr extra i plånboken år 2009. 407 kr jag inte hade fått om jag hade haft pengarna på ett bankkonto. 407 kr är inte mycket pengar. Men med tanke på att jag inte har så mycket aktier heller är det ändå en bra summa.
Totalt hade jag nästan 10 000 kr i vinst på mina aktier. Det är massor! Nåja nåja beror på sammanhanget, men jag är nöjd. Mycket nöjd. Fondernas vinst vart 9998 kr! Pengar jag inte hade haft om jag hade haft ett bankkonto!
Just nu har jag inga minusposter på fonderna! Helt fantastiskt. Tänk om man bara hade haft mer fonder och aktier. Nu har jag testat massor 2009. Det har varit turbulent. Speciellt för min rysslansdsfond men nu är den på topp. Tur att jag inte sålde!!! Det har jag lärt mig. Att inte sälja i panik. Det andra är att sprida riskerna och tillslut att fortsätta köpa fonder och aktier. Utdelningarna lockar en hel del också. År 2009 var ett svårt år, ett tufft år, med mycket gråt och ångest. Men år 2009 var också ett revansch år. Det var då jag vinkade adjö till stureplans minna med en massa lyxvaror och välkomnade gummistövel minna! =)
Jag tackade nej till en vd post och började studera. Det krävdes massor av mod...massor....
Jag införde köpstopp och klarade av det. Jag uppnådde mina sparmål! Ett riktigt jävla power år!

2009 var utan tvekan ett tufft år. Men jag överlevde och klarade mina mål! Just nu är jag ruskigt stolt över mig själv=)
Nu har jag äntligen börjat landa i 2010. Nya mål måste skapas, nya planer måste formas, men ett litet tag till vill jag njuta av mina bedrifter. Sedan är det dags att ta itu livet med hårdhandskarna igen och smida planer=)

4 kommentarer:

Irene sa...

Undrade just hur det hade gått för Dig.... Grattis! :-)

Anonym sa...

Så imponerande!! Och du ska absolut unna dig en tid att bara känna dig stolt över vad du har vågat förändra under 2009, och allt du har klarat av! Hoppas 2010 blir ett riktigt bra år för dig!

Spargrisens Mor sa...

Vilket fint "förändringarnas år" du hade 2009! Njut av att du har lyckats så bra, trots tidvis gråt och tandagnisslan, och pga en massa sån där "~anamma"!

nonhosonno sa...

Tummen upp :)