måndag 21 september 2009

Full fart

Det har varit fullt ös veckans alla dagar. Vi har börjat praktik nu på plugget och jag ångrar ingenting. Allt känns underbart kul. Jag fick ytterligare ett MVG på ett prov så nu är jag supernöjd. På praktiken träffar jag nya människor och alla är så trevliga. Jag känner så starkt att det jag har jobbat med är nog helt fel för mig. I framtiden kommer jag nog att byta yrke. Eventuellt kan jag tänka mig starta något eget i den branschen för att få en bättre lön.

På ekonomifronten händer det inte så mycket. Vi fortsätter att spara till bufferten och då och då köper jag lite aktier. Det har gått superbra för alla fonder och aktier och det känns ganska skönt med tanke på den kassa räntan på buffertkontot.
Cola flaskan är så proppfull att jag har börjat spara i en spargris. Så fort jag får tid över åker jag till en swedbank myntmaskin och tömmer ut allt. Ska bli kul att se hur mycket det blev.
Jag ber om ursäkt för frånvaron från bloggen, men det är så mycket just nu. Jag läser era bloggar men hinner knappt kommentera. =)
Med andra ord är det fullfart här hela tiden=)

6 kommentarer:

Herr K sa...

Det är väl skönt att det händer något och rullar på i rätt riktning =) Glöm för all del inte att varva ned emellanåt ;)

nonhosonno sa...

Gott att höra att det går bra med pluggandet. MVG är nice!

Emma sa...

Spännande att få höra hur mycket det ryms i flaskan! Har du sparat till något särskilt för just de pengarna?

Pengar och cash sa...

Jag vill veta hur mycket det ryms i en flaska upp till kanten. Väntar på svar...

millionaire sa...

Skönt att du lever. Man hade börjat undra...
/svenskmillionaire

Admin sa...

Vad duktig du är! Är det typ en KY-utbildning du läser eller är det gymnasiebetyg?

Du, jag har lite dålig koll men tackade du ja till VD-jobbet? Och hur funkar isåfall det med att du pluggar?