torsdag 30 oktober 2008

Mina orostankar är kvar! =) Men samtidigt är jag arg och besviken på mig själv över hela situationen. Det roliga är att jag har inte brytt mig om shoppingen förut, eller insett konsekvenserna av mitt handlande. Shopping har varit en bra tröst!! Kanske därför jag känner mig så tom just nu!

Jag har inga som helst behov av att gå och handla. Just nu lockar ingenting! Vi har väldigt mycket jobb just nu så antar att det är bra.

Jag har handlar lite fonder och aktier dock....och det är ganska kul=) Jag har köpt lite h&m och telia. Inte för stora pengar men alltid något. Varje måndag till fredag köper jag olika fonder för 100 kr om dagen. Dock såg jag idag att min bank har sänkt räntan rejält på deras sparkonto!!! Det var inte kul!
Jag ska lyda Pers råd om att låta fonderna och aktierna växa som en skog. Bara luta mig tillbaka och vårda om träden då och då.

Hemma har vi nu bestämt att bara köpa ekologisk mjölk och ägg (det har vi gjort ett tag) men även köpa mycket mer ekologiskt. Se vad vi kan byta ut mot ekologiskt. Min mamma köpte dricka från apoteket till mig i går som var kravmärkt. Det var Grönne gardens granatäppeldryck och det smakade bra.

Vi har ätit hemlagat varje dag nu och det går väldigt bra. Hur kommer det sig att vi trodde stenhårt förut på att vi inte klarade oss utan takeaway mat och restaurang besök?

Jag är dock lite ledsen över att inte kunna vara hemma med sonen på hans höstlov! Han växer så det knakar och jag saknar vår egen tid med honom. Det känns jätte tufft att inte kunna prioritera honom. Regeringen borde se till att man skulle kunna vara hemma med sina barn lite då och då även när dom blir större. Oftast så skulle det behövas, tex om dom får problem med skolan när dom är tonåringar mm. Varför måste föräldraledigheten begränsas till en viss ålder?
Jag hade massor av dagar kvar som bara försvann.... nu hade jag velat vara hemma med honom den här veckan....

Jag är dock tacksam över att min morbror och hans sambo är hos oss ett tag nu så att han har sällskap hemma.

Jag hoppas att jag snart blir lika glad som vanligt igen och slipper den här oros känslan! =)

Inga kommentarer: