fredag 4 oktober 2013

SABMILLER OCH AFRIKA

Nu har jag kikat lite mer på aktier och fonder. Har redan beslutat att Nokian Tyres ska ingå i portföljen.

Nästa som har fångat mitt intresse är SABMILLER. SABMILLER  är en världens största ölproducenter och företaget ser väldigt intressant ut.  Företaget har över 200 ölsorter och har över 70,000 anställda världen över.  Nyligen öppnade SABMILLER sitt andra bryggeri i Uganda.  Just nu växer Afrika så det knakar. Självklart är detta både på gott och ont och det finns stora risker, speciellt då befolkningen är så ung. Enligt FN:s rapport kommer år 2050 var fjärde människa att vara Afrikan!

Så nu ska jag djupdyka lite i kontinenten Afrika. Om jag fegar ur, blir det  iallafall någon Afrikafond. Garanterat!






19 kommentarer:

Anonym sa...

afrika är inget land :)

minna sa...

förlåt, kontinent=)

minna sa...

Rättar=) Tack!

MiljonKronor sa...

Varför inte Altria Group? Då får du indirekt Sabmiller.

KaosJenny sa...

Hoppas du hittade något bra kram

Hanneles bokparadis sa...

Något öl från... nu har jag glömt varifrån...

Brachyura sa...

Genom Altria får du en exponering mot SAB Miller till ganska bra pris. Så har jag själv gjort.

minna sa...

Ska genast kika på Altria Group. Tack för tipset =)

tant Hannele sa...

skål då :)

Jag gillar mörkt öl.

Pengar och cash sa...

Hoppas på en stor uppdatering snart! Var länge sedan nu! Hur går allt?

/Pengar och Cash

Anonym sa...

Var är du Minna?! Saknar dina inlägg.

Anonym sa...

Hur går det med allt? Vore kul med en uppdatering

Anonym sa...

Har du slutat att uppdatera din blogg? Synd :-(

Hannele på Hisingen sa...

ett tag var jag intresserad av fonder, inte lika mycket nu.

tant Hannele sa...

det finns en del gott öl

Pengar och cash sa...

Dags att uppdatera din blogg lite. Hur går det i livet med allt idag? Nog många som undrar.

Mors Spargris sa...

Hej minna! Jag tittar in här då och då. Jag hoppas och tror att det har gått bra för dig med sparandet, att bli skuldfri, och med dina studier/fortbildning och att du har ett arbete som är stimulerande och passar dig som handsken... :) Du skrev så trevliga inlägg i din blogg här och man kände sig peppad och kände att "man kan klara av... bara inte ge upp". Allt gott till dig önskar Mors Spargris.

Anonym sa...

Saknar dina inlägg.

Anonym sa...

Tittar in här då och då i förhoppningen att se att du uppdaterat hur det går med er och ert liv.