lördag 6 juli 2013

tomten, en bra investering

Mitt måldatum var satt till 2015-10-31. Det har känts som en evighet tills dess,men nu känns det väldigt bra. Tiden har gått fort!  Min snälla pappa har värderat tomten då han trodde att den har stigit massor, och det hade den! Värderingen uppgick till 2,7 miljoner kronor! Superglad!  Snacka om bra investering på så kort tid! Nu känns inte drömmen alls långt borta! Äntligen äntligen känns det som att allting lossnar. Nu är jag åter taggad till tusen!
Det är värt att slita några månader till.
På måndag ska jag ta kontakt med banken och gå igenom en kalkyl till husbygget.....Vad jag vet dock, är att man inte får ta ett billigt hypotekslån på en tomt bara, Det måste finnas en byggnad....Annars hade jag tagit ett sådant och löst alla skulder...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fastigheter överlag har nästan alltid i storstadsregionerna gett mer vinst och utdelning än aktier och fonder. Mycket smartare investering. Man ska alltid äga sitt boende. Alltid.
Rickard

Hanneles paradis på Hisingen sa...

Min far sa alltid att man ska investera i mark