fredag 18 januari 2013

balans

Ännu en natt på nya extra jobbet. Trivs jätte bra , men nu börjar jag tröttna på att vara borta ifrån familjen.Att jobba natt är tufft,ganska ensamt. En ensam säng väntar när man kommer hem,alla andra har redan åkt iväg till jobb och skola. Kroppen har börjat ömma både här och där. Det är okej att jobba natt,men inte när man jobbar dubbelt. Börjar kännas för jäkla jobbigt nu. Hemmet är eftersatt och kärleken likaså. Jag gnäller inte för små saker, jag är tacksam över att det finns så mycket jobb, men nu är jag ta mig f*n helt slutkörd. Februari månad ska bli en lugn månad. Då blir det fokus på familj ,hälsa och en massa tid för eftertanke. Livet måste bara få vara här och nu ibland också...balans i livet....det är viktigt, annars tappar man fotfästet.

1 kommentar:

MiljonKronor sa...

Väldigt tufft mål du satt. Även om ni inte når målet med 0Kr 2015 kommer ni att ha kommit långt på vägen och ni kan börja leva mer normalt liv. Detta kan ju också vara ett mål - att leva normalt och ha mer tid över tillsammans. Och det fungerar ju även om ni inte kommit ned till 0.