onsdag 23 december 2009

God jul ! =)

Snart är årets dyraste dag här! Själv blir det här den billigaste julen på år och dar... Jag har sparat in på allt, t.om matkontot har blivit 40% mindre den här julen=)
Jag har skippat lyxig kaviar, dyr lax mm....vi har kört standard maträtter i år...
Jag har jobbat över en massa och fick nästan lika hög lön som på mitt gamla jobb!!!
Så jag hoppas att jag når mitt mål, är ruskigt nära nu!!! Typ 2000-3000 kr från målet!!!

Hoppas att ni alla får en super härlig jul.... jag har sakta men säkert börjat fundera på nyårslöftet...=)
GOD JUL

9 kommentarer:

Beatrice sa...

Minna, hoppas du och din familj får en riktigt fin julhelg tillsammans med lagom mycket mat =)

Jag har saknat dina inlägg men förstått att du jobbat mycket. Du har haft ett otroligt år och få av oss förstår nog hur stor förändring du faktiskt gått igenom även om du varit väldigt öppen på bloggen. Jag hoppas (och tror) att det har varit värt kämpandet. Njut nu av julen och stirra dig inte blind på målet, även om jag förstår att du vill uppnå det. I mina ögon har du redan uppnått målet och mycket mer.

Varma julkramar!

nonhosonno sa...

God Jul! Ha en riktigt underbar julhelg nu. Skall bli spännande att höra ditt nyårslöfte sen. Kram.

Spargrisens Mor sa...

God Jul minna, och hopp om ett riktigt Gott nytt år! Har saknat dig, men förstått att du haft det fullt upp. Så ha det bra och ta det "piano" i helgen. Själv så arbetar jag denna julhelgen, och det behövs också så´na här i världen som sköter dygnetruntochåretruntarbetet.

Anonym sa...

God jul. Har ägnat delar av min ledighet att läsa igenom din blogg. Jobbig men lärorik resa du gjort, tack för att du låter oss ta del av den. Har själv till jul gått åt andra hållet. Har, enligt min fru, gått i snålfällan de sista fem åren. Tjänar bra men lägger undan riktigt mycket. Det är svårt att sluta med detta också, får liksom ingen känsla av trygghet hur mycket det än finns på kontot. Har både fru och barn som inte får dra nytta av mitt slit. Så till jul överraskade jag alla med att konsumera som en galning, mullberry handväska och smycken till frun, leksaker i rader till barnen. mfl. Kändes faktiskt bra. Men fick givetvis ångest över sparkontot som minskade.

Madeleine sa...

Hej Minna!
Du MÅSTE berätta vid nyår om du uppnådde dina mål. Är jättenyfiken.
Tills dess; Ha det skönt och umgås med familjen.

Gott Nytt År!

Herr K sa...

God Jul och gott nytt år!

Pengar och cash sa...

Låter härligt!

God Jul & Gott Nytt År!

Anonym sa...

Jag har följt dig under året och måste bara säga att jag är imponerad. Jag har fått inspiration till att själv förändra mitt liv under 2010. Jag lever inte i lyx direkt, men kan nog beta av minst 10% helst 20% av mina lån under kommande år.

Stort tack till dig för att du delat med dig av dina upplevelser och tankar under året! //Tiana

troi sa...

Hur har det gått för dig, Minna? Jag är himla nyfiken på om du kom i mål. Jag hoppas i alla fall att du och din familj har fått en riktigt bra och välförtjänt julledighet.