onsdag 29 oktober 2008

Ångest, konsumerandets baksmälla?

Har en konstig oroskänsla i hela kroppen. Känns jätte skumt. Nu plötsligt är jag djupt oroad över ekonomin. Har ångest över mitt slösande, och över hur jävla dum jag har varit som inte har fixat detta tidigare!!! Idag har jag börjat oroa mig för mina lån, vad som händer ifall jag blir arbetslös...

Varför kommer detta nu??

Nu har jag ju börjat ta tag i mitt liv! Min sambo har blivit egen och kan förhoppningsvis få en bättre lön och därmed kan vi amortera mer. Även han har börjat lyssna när jag pratar om ekonomin och vill hjälpa till att spara mer. Han är jätte gullig och snäll och backar mig hundra %. Jag har utan tvekan världens bästa sambo..... Jag hade nog inte kunnat hitta någon bättre....=)
Då vi har ätit ute ofta, så sa han igår att om jag lagar maten varje dag själv så skulle han betala hela hyran på vår bostadsrätt, så att jag kunde spara mer och köpa fonder och aktier!!

Men just nu är jag jätte rädd över vår ekonomi!! Vad händer????