tisdag 28 oktober 2008

Lindextröjorna!

Mamma och jag gick några ärenden på lunchen idag! Självklart ville hon gå in på hemtex!! Suck vad fina saker dom hade fått! Skall tilläggas att jag brukar kika in på hemtex en gång i veckan!!

Nästa stopp var Lindex! Jag är inget lindex fan utan handlar troget mina favvo märken som Gant,peak,seven osv....med andra ord så gillar jag inte H&M, kappahl, lindex och liknande butiker. Väskor blir ofast gucci eller mulberry och dom är inte direkt billiga!! Jag vet inte vad man ska säga om billigt respektive dyrt när det kommer till kläder. Jag inbillar mig att det lönar sig att köpa kvalite, men har funderat på att göra ett test, att om jag nu måste ha kläder under köpstoppet som ses som absolut nödvändiga (ska fundera mer på begreppet absolut nödvändiga) så ska jag inhandla dessa på H&M och Lindex. Jag har infört köpstopp mycket för att jag vill ha en bra buffert och då kanske det är billigare att köpa från dessa butiker! Frågan är ju bara hur länge dessa kläder håller? Kläder jag älskar använder jag i åratal. Mina seven jeans som jag just nu har på mig har 4 år på nacken! Min gant kofta har jag haft i tre år... så vad blir bäst???
Det finns mycket att tänka på!!

I allafall, så hade Lindex tre tröjor på rea som jag tyckte var hyfsade. Självklart inga wow men priset 79 kr är definitivt wow!! Jag tog dom till kassan, då jag har brist (eller inbillar jag mig) på just jobbtröjor, men ändrade mig i sista stund och ursäktade mig bort från kön när det var min tur! 237 kr är ett kap i mina ögon, men stopp och belägg, så sa jag om gucci väskan som på rea kostade 8000 kr! Det är väl inte priset jag ska titta på! Visst jag tycker mig behöva tröjorna, men som sagt när jag sist kikade i garderoben så fanns det massor av kläder som var snygga, men för små nu när jag har blivit en tjockis=)
Bättre att lägga 237 kr in på kontot och äta vettig mat och gå ner i vikt alla cocacola och godiskilon!!!
Dagens lunch blev en vegetarisk tallrik och vatten!!! Och 280 kr in på mitt buffert konto!!!
Jag hade 30 000 kr där sedan innan då jag förra veckan ändrade mig gällande att köpa en ny bil och kontantinsatsen var just 30 000 kr!!! Hurra jag börjar få till ett sparande!!!!

Jag hoppas att jag slipper cocacola abstinensen på eftermiddagen!

Inga kommentarer: