fredag 28 november 2008

November månad

Månadsslut idag. Har betalt mina räkningar och faktiskt extra amorterat på alla lån som det gick. (stadshypotek lånen går inte att extra amortera på)
Känner mig hyfsat nöjd. Har även köpt lite aktier för ca 1000 kr och lagt in 200 kr på turkietfonden. Min obligationsfond har gått upp ganska mycket=) Kul att inte allt ligger på minus. Courtage avgiften satte jag av på framtidskontot. Många bäckar små är tanken där....
Idag har jag också köpt en premieobligation 08:2. Har aldrig köpt sånt tidigare. Nackdelen är att bindningstiden är nästan 5 år, men å andra sidan kan man vinna pengar! Man måste våga också lite=)

Känner mig mäkta stolt över November månaden. Har lyckats spara en hel del och extra amorterat på lånen! Känslan jag känner nu är fantastisk. Jag känner mig inte orolig på samma sätt och har nu förstått att om jag bara fortsätter i samma bana så kommer allt förhoppningsvis att lösa sig om inget oförutsett sker. Drömmen vore ju om jag fick tomten såld. Då skulle jag kunna spara dessa fem tusen.

På jobbet är jag inte lika nöjd. Har fortafarande energibrist och hoppas att jag ska komma ikapp med allt som ligger.....oron över ekonomin på jobbet är fortfarande stor, fast det har lättat lite.
Ska jobba i morgon lördag och försöka komma ikapp lite.

Fortfarande känns det som att jag har sparat för lite för att kunna känna mig trygg, men jag känner att jag är på väg mot mitt mål i allafall. Jag är glad över att jag har lyckats hålla mitt köpstopp fast det har varit väldigt tufft ibland.

2 kommentarer:

nonhosonno sa...

Japp du skall vara stolt över november, riktigt bra jobbat. Jag har oxå köpt lite aktier idag :)

Life sa...

JA, tycker också du ska vara stolt! BRA JOBBAT!!! Snart känner du dig säkert lite tryggare. En liten bit i taget =)

Fin helg på dig!